Cicó csoport
A csoportban dolgozó pedagógusok:
Óvodapedagógus: Gál Istvánné /Judit néni, Petrovné Elek Magdolna / Magdi néni
Dajka: Trefánné Borsos Erika/ Erika néni
Pedagógiai asszisztens: Demes Tímea
Csoportunk homogén összetételű, azaz majdnem azonos, korban közelálló gyermekek járnak
kis közösségünkbe. Nevelési módszereink alapja, a gyermekek pozitív személyiségjegyeinek
kiemelése, az odafigyelés, az értő figyelem gyakorlása, dicséret, egyéni bánásmód
alkalmazása, a gyermekek egyéni igényeihez igazodva érzelmi szükségleteik figyelembe
vételével. Érzelmi intelligenciájuk fejlesztéséhez nagyon jó lehetőségeket biztosít a bábozás: a
gyermeki báb, a dráma játékok. Ezek a tevékenységek jótékony hatással vannak a
mentálhigiéné egészséges fejlődésére is.
Gyermekeink beszédfejlődésére nagy hangsúlyt fektetünk, melyre egyre több gyermeknek
van szüksége. A bábozás mellett a mondókák, versikék, anyanyelvi játékok segítenek
gyermekeink kifejező képességének alakításában. A beszédtisztaság javítását óvodánkban
logopédus is segíti. Erkölcsi érzelmeik alakulását, eredetünk megismerését
néphagyományaink, ünnepeink megismerése, közös élmények átélése segíti, ízlésük
formálásához a népmesék és népdalok világából válogatunk.
Kiemelt feladataink az érzelmi intelligencia erősítése mellett az egészséges életmódra és
környezettudatos életmódra nevelés.
Az egészséges életmód gyakorlása nemcsak a mozgás örömének átélését, a testi képességek
fejlesztését jelenti, hanem a mentális egészség, és az immunrendszer edzését is. Emellett
megismertetjük a gyermekekkel az egészségmegőrzés és a betegségmegelőzés módjait amit
rendszeres mozgással, szabadban történő mozgásos játékokkal valamint vitamindús és
rostokban gazdag táplálkozás előnyeinek megmutatásával érünk el. Heti rendszerességgel
tartunk gyümölcsnapokat, de zöldségeket is gyakran kóstolunk, évszakoktól függően
különféle teákat, gyógyteákat, aszalt gyümölcsöket, magvakat kóstolunk. Ügyelünk a
gyermekek folyadékigényének kielégítésére is. A mozgáskoordináció, az összehangolt
mozgás szépségének felfedezését segíti a zenére való mozgás. Figyelünk a gyermekek helyes
testtartására - tartásjavító és lábboltozat erősítő gyakorlatok végzésével, változatos eszközöket
felhasználva.
„Zöld óvoda „ cím birtokosaként legfontosabb pedagógiai feladatunk, hogy megismertessük a
felnövekvő nemzedékkel az élővilág szépségét annak sokféleségét, felébresszük bennük a
szeretetet és a felelősséget, hogy felnőttként ne pusztítsák majd, hanem védjék és becsüljék
azt. A körülöttük levő világot érzékszervi tapasztalati úton ismerik meg a gyerekek. Az
óvodai élet mindennapjaiban a gyermekek aktívan fedezik fel a természetet. A
környezettudatos szemlélet kialakítása a teljes személyiség fejlődését átható nevelési
folyamat, ezért kell e területen a szervezett ismeretátadást már az első életkoroktól kezdve
biztosítani. A környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítása, az értékóvó és értékteremtő
tevékenységek elősegítése, a morális elvek, a normák és szabályok betartása és betartatása, a
pozitív környezeti attitűdök kialakítása áthatja az óvodai élet mindennapjait, élménye kihat a
gyermeki játékra, mint a tanulás elsődleges formájára is. Séták, kirándulások, múzeum, piac, a
Nagyerdő, almáskertek, könyvtárlátogatások az állatkert.stb. is megjelenik közvetlen
tapasztalatot és ismeretet nyújtó, élményszerű tanulási környezetként, de az egyes
munkafolyamatok megismerése, kipróbálása is ide sorolható.
Támaszkodunk a szülők segítségére, számítunk ötleteikre, kíváncsiak vagyunk véleményükre,
elgondolásaikra. A gyermekek személyiségfejlődését a szülőkkel együttműködve, kölcsönös
bizalom kiépítésére törekedve igyekszünk megvalósítani, hiszen közös érdekünk, hogy
majdan a csöppségek érzelmileg kiegyensúlyozottan, magabiztosan, az iskolai tanuláshoz
szükséges megfelelően fejlett képességekkel induljanak óvodánkból útjukon tovább az
iskolapadba. S ezt csakis együtt érhetjük el!